Race 5&6 OW CUP (Dijon)

26 juli 

Op deze dag vonden de kwalificaties en vrije trainingen plaats. Ik wilde al vanaf het begin erbij zitten daar we zaterdag 27 juli enkel een 10 minuten training hebben en daarna gelijk 2 wedstrijden.

Het was voor mij de eerste keer op dit circuit en ik kwam na de eerste sessie blij van de motor af omdat de baan mij heel goed beviel.
Bij de tweede sessie werkte ik aan de punten waarin ik niet zo snel ben zodat ik bij de training daarna kon focussen op de punten waarin ik al snel ben. Ik werd steeds beter tijdens de sessies die volgden totdat ik te horen kreeg dat ik op een andere motor moest stappen in de kwalificatie. Dit heeft te maken met een technisch probleem aan de motor van Nick.

Q1

Aan de ene kant vond ik het jammer dat ik niet op mijn eigen motor kon rijden, maar aan de andere kant was het een uitdaging. De eerste kwalificatie ging niet helemaal naar mijn wil. Ik zat voor het eerst in mijn nieuwe pak op een motor waarop ik in elke bocht bijna van mij zadel gleed. Deze problemen had ik niet op mijn eigen motor en ik kwam niet ver met de tijd.

Q2

Intussen probeerden we het probleem op te lossen maar kwamen er niet helemaal uit. Uiteindelijk reed  ik in mijn andere pak en was het probleem opgelost. Mijn tijd heb ik met 3 seconden kunnen verbeteren maar het was nog steeds ver van tevreden en ik hoopte dat het op de wedstrijddag beter ging.

27 juli

Vandaag hadden we een korte opwarmsessie van 10 minuten en 2 wedstrijden. De omstandigheden waren anders dan gisteren en de dag begon nat. Het gevoel op het natte was niet slecht en ik voelde dat ik meer over had na de warming up.

Wedstrijden

Bij de eerste wedstrijd werd voorspeld dat het droog bleef. Wat we niet wisten, is of de baan droog of nat was. Na de inlap reed ik naar binnen om wisselen van een regenband achter naar een   droogweerband omdat de baan helemaal was opgedroogd. Helaas gingen er meerdere dingen mis in de pitstraat tijdens het banden wisselen. Ik ging pas 2 minuten later de baan op nadat iedereen vertrokken was. Er zat geen goede klassering meer voor mij in en reed ik mijn eigen race ter voorbereiding op race 2.

Race 2

De baan was helemaal nat en ik ben dit keer met de juiste banden aan de start verschenen.
Vanwege een slechte kwalificatie stond ik niet op de plek waar ik wilde starten en om snel naar voren te komen moest ik een goede start maken.

Ik had een goede start en kon in de eerste bocht al 6 plaatsen pakken. Helaas ontstond een gat richting rijders voor mij. Het gevoel met de motor was beter dan gisteren en samen met een aantal rijders kon ik wegrijden van het groepje achter mij.  Ik kon me elke ronde versnellen en heb meerdere rijders ingehaald. In de laatste paar rondes vocht ik samen met Patricia om de 9e plek. Ik was met remmen sterker, maar verloor met op het gas gaan veel tijd omdat ik weinig vertrouwen had in de bochten met de nieuwe motor waarop ik een beetje stijf opzat. Ik kwam in een na laatste ronde weer op de 9e plaats te liggen en kon dat meenemen naar de laatste ronde.

Ik kwam de een na laatste bocht niet goed uit waardoor Patricia hem in de laatste bocht er tussen kon zetten. Ik probeerde de deur dicht te houden, maar het vertrouwen was er niet in de bocht waardoor ik in een mooi gevecht op een 10e plek ben geëindigd.

Conclusie

Gezien de omstandigheden ben ik blij met de behaalde 10e plaats in race 2. Ik weet zeker dat er nog meer in de races had gezeten als de problemen er niet waren geweest. Van 15 t/m 17 augustus heb ik trainingen met 2 wedstrijden in Duitsland (Oschersleben) waar we er weer alles aan gaan doen om een goede klassering te behalen en vooral veel plezier te maken!

Foto’s : Kees Siroo

One Response

  1. Karin schreef:

    Mooi hoor Selwin.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden.