SSP 600 RACE 4&5

Verslag race 4&5 IDC

In het weekend 17-19 juni stonden er wedstrijden in Osschersleben op de agenda.
Ik wilde hier punten op de kampioenschapsleider goedmaken.
We hebben extra trainingen genomen op de vrijdag en zaterdag zodat we genoeg tijd hadden om een setup goed te krijgen en dingen te testen. De temperaturen liepen op tot wel 34/35 graden waardoor het geen gemakkelijke trainingen waren en er veel gedronken werd.

Ik heb een goed gevoel overgehouden aan de trainingen maar in de eerste kwalificatie lukte het me nog niet een goede tijd neer te zetten op een oude band vergeleken met de rest. De volgende dag hadden we gelukkig nog een kans om een tijd neer te zetten.
Ik zat vast in het verkeer tijdens de kwalificatie en hadden problemen met dat de motor te heet werd. Hierdoor hebben we niet genoeg ronden kunnen rijden om het maximale eruit te halen.
Een startplek vanaf de 2e rij was nog steeds een prima uitgangspositie voor de race.

Ik had in race 1 een super slechte start, viel ver terug en kwam 2 ronden vast te zitten achter rijders die niet snel genoeg waren. Nadat ik deze rijders voorbij gekomen was reed ik op p8 en het groepje voor mij streed om de 4e positie. Om de schade te beperken wilde ik graag het gat van 3,5 seconden dichtrijden en voor het groepje eindigen. Dit lukte aardig tot dat er een achterblijver mij op het rechte stuk op het gras dwong. Ik kon de motor overeind houden maar verloor hier veel tijd door.
Wel heb ik nog 1 plek kunnen pakken in het groepje waar ik heen reed, maar om 4e te eindigen was de race te kort. P7

De 2e race vond de volgende dag plaats en wist dat ik een goede start moest maken om kans te maken op het podium. Dit deed ik en kwam na de eerste ronde uit op p5.
Na 4 e en de 3e man in dezelfde ronde nog ingehaald te hebben had ik veel vertrouwen.
Er was helaas al een klein gaatje richting de 2 jongens vooraan ontstaan. Ik kon het gat naar de nummer 2 iets verkleinen en druk proberen op te bouwen.
De 2e man vroeg net iets te veel van de voorband en ging voor mij onderuit wat betekende dat ik nu op p2 reed met een stabiel gat op mijn achtervolgers.

Ik kon dit tot en met de laatste 3 ronden goed volhouden ondanks het een zware race was.
Met nog 3 ronden te gaan werd de motor erg warm en gaf niet het vermogen wat ik nodig had.
Ik werd ingehaald in de laatste 2 ronden maar had nog steeds uitzicht op het podium.
Met nog een halve ronde te gaan gaf de motor het op en ben ik niet gefinisht.

Dit weekend zijn we erg goede punten misgelopen en dalen we sterk in het kampioenschap.
Ook is het motorblok compleet kapot en zal het lastig worden aankomende races dit financieel vol te houden aangezien er een nieuw blok nodig is.

Vorig jaar hebben we erg mooie resultaten in Nurbürgring behaald en hopen volgend race weekend er daar weer goed bij te zitten.

We hebben na de race hulp gehad van verschillende mensen vanuit de vriendenclub waar ik erg dankbaar voor ben! Hierdoor zullen we toch nog aan de start kunnen staan in Duitsland!

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden.