Race 9 OW CUP (Assen)

13 September. 

De wedstrijd in Osserschleben is inmiddels een maand geleden. Voor mij was het even zoeken naar mijn snelheid daar ik na Duitsland niet meer op de motor heb gezeten. Op het programma van vandaag stonden 5 sessies die Luuk, mijn teamgenoot en ik samen moesten delen.

Het was een koude eerste sessie en ik deed het rustig aan. Bij de tweede sessie kreeg ik meer feeling met de motor, maar het was niet helemaal hoe ik me de sessie had voorgesteld.
De derde sessie duurde helaas maar 3 rondes vanwege een rode-vlagsituatie. Dat was jammer, want het gevoel met de motor was heel goed tijdens deze sessie.

Aan het einde van de training heb ik met Cliff, mijn andere teamgenoot een aantal punten besproken. Cliff rijdt in de supercup 1000. Uit ons gesprek kwam naar voren dat ik het gevoel met de motor miste en dat de vering voor de wedstrijddag moet zijn aangepast.

14 September

Op het programma van vandaag staan 2 kwalificaties en een race. Veel tijd was er niet om het een en ander uit te proberen.
Na de eerste kwalificatie bleek al dat het gevoel met de motor beter was na het aanpassen van de vering. We besloten hem nog meer aan te passen tijdens de tweede kwalificatie. Het pakte goed uit en ik heb mijn PR kunnen aanscherpen met 0,8 sec. Veel progressie werd gemaakt, maar gezien mijn startplaats was het helaas niet zichtbaar. Ik startte op de 19e plek van de totaal 22 rijders. En natuurlijk was ik daar niet blij mee, maar wist wel dat er nog veel te winnen was omdat de afstand in tijd maar 0,7 seconden scheelde naar een 13e plaats.

Race

Door de onrust in mij maakte ik een slechte start en nam ook de 1e bocht te ruim.
Ik moest vanaf plek 22 weer naar voren rijden en maakte veel goed aan het einde van de eerste ronde. Ik versnelde elke ronde en op een gegeven moment kwam ik op plaats 11. Tijdens de voorbereiding om de 10e man in te halen, maakte ik een aantal foutjes en zakte ik een paar plekken terug. De rijders voor mij versnelden hun weg waardoor er een klein gaatje ontstond tussen ons.
In de eindfase van de race kon ik het gaatje dichtrijden en heb ik mijn snelste ronde gezet (1.47,4). Ik wist bij het ingaan van de laatste ronde nog een rijder te passeren. In de GT-bocht probeerde ik een inhaalactie en zorgde ervoor dat ik niet werd ingehaald. Helaas viel er niets in te halen en met een slechte exit finishte ik nog net voor de 13e man met een verschil van 0,011.

Conclusie

Ik heb dit weekend weer veel progressie gemaakt. Blij ben ik met deze prestatie omdat ik lange tijd niet in Assen heb gereden. Maandag 7 oktober rij ik een CRT-dag ter voorbereiding op het laatste raceweekend van de OW Cup op 11 en 12 oktober. Volgende keer zullen we nog meer technieken uitproberen en ben ik ervan overtuigd dat ik een nog grotere stap kan zetten tijdens de laatste race.

One Response

  1. Karin schreef:

    Goed zo ga ervoor

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *