IDC FINALE RACES

Finale races Assen

In het weekend van 1-2 oktober heb ik de finale races in het IDC gereden.
Ook zou dit het laatste weekend zijn samen met mijn team, die me afgelopen 3 jaar heeft gesteund in de ssp600 klasse.

Vrijdag
vrijdag begon lastig, het gevoel met de motor was nog niet hetzelfde als 2 wedstrijden terug waarin ik mijn pr reed en een mooi tempo.
Ik heb 2 droge en 2 natte sessies kunnen rijden waarbij ik in de natte sessies een goed gevoel had, waardoor ik de zaterdag die nat zou beginnen goed van start kon gaan.

Zaterdag bestond de dag indeling uit 1 kwalificatie en 2 races.

Kwalificatie

De kwalificatie was nat maar er lag steeds minder water der mate de sessie vorderde.
Zo wisselde de posities tijdens de kwalificatie extreem en kon ik elke ronde mijn tijd verbeteren.
Uiteindelijk mocht ik op p5 starten waar ik tevreden mee was.

Race 1
De start van race 1 was redelijk maar ik kon in bocht 1, 4 mensen uitremmen waardoor ik als 3e de eerste bocht in ging.
De eerste paar ronden voelde wat anders aan omdat we alleen nog in het natte gereden hadden, maar het tempo werd elke ronde een beetje opgevoerd waarbij de laatste ronde het snelst was.
Ik heb aan het begin van de race kunnen aanhaken bij de nummers 1 en 2.
De nummer 1 kon uiteindelijk wegrijden van ons groepje en het werd een strijd voor de 2e plek met 3 man.
In laatste paar ronden waren er veel wisselingen en dat ging door tot en met de laatste ronde in de laatste bocht.
Ik moest helaas uitwijken waardoor ik over het groene kwam en wat tijd verloor en als 3e over de finish kwam.
Ondanks dat ik geen andere kant op kon kreeg ik een terechte penalty waarbij ik 1 plek terug gezet werd.
Jammer want dat zou mijn eerste podium in de ssp600 zijn.
Maar gelukkig was er nog een race 2 waar ik voor het podium kon gaan.

Race 2
Ook race 2 begon ik erg sterk, er ontstond een kopgroep van 4 man waarbij ik achteraan het rijtje aansloot om te volgen.
Nadat ik merkte dat de nummer 3 niet de snelheid had om bij de nummer 2 te blijven ging ik diegene voorbij.
Helaas werd ik op het rechte stuk weer ingehaald wat tijd kostte maar ik kon de ronde erna direct counteren.
Ook kon ik op mijn pit-board zien dat de nummer 4 steeds dichterbij kwam door de inhaal acties die steeds plaatsvonden.
En met de 3e positie in handen kon ik plek 4 in het kampioenschap vasthouden.
Ik deed er nog een tandje bij om te zorgen dat de nummer 4 niet kon aansluiten.
Helaas ging het toen mis, ik werd van achter geraakt en kon de motor niet meer onder controle houden.
Helaas was dat einde race voor mij, maar zoiets kan gebeuren tijdens close racing.

Conclusie
Uiteindelijk kan ik terug kijken naar een jaar waar het geluk niet altijd aan mijn zijde was maar waar ik wel veel mooie momenten heb meegemaakt met uiteindelijk p5 in het eindklassement!

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.