SSP600 RACE 1

P2 in de eerste race van het seizoen!🏁

Na meerdere malen net naast het podium gegrepen te hebben was het dit weekend eindelijk zo ver!
Het was dit weekend een nieuwe start, veel dingen waren nieuw voor ons omdat we nu een eigen team samengesteld hadden.
De voorbereidingen hebben veel tijd gekost maar uiteindelijk konden we aan de start staan dit weekend.

We begonnen de traingingen op donderdag.
De omstandigheden waren erg slecht.
Zo was er die dage spraken van 0 graden asfalt temperatuur, harde windvlagen, hagel en regen.
Deze dag hebben we niet veel kunnen testen of uitproberen en was het vooral weer wennen aan de motor omdat de laatste keer in oktober was.

Op de vrijdag was de rest van het team aanwezig en konden we werken aan het tempo in verschillende omstandigheden.
Dit lukte naar mijn mening best aardig en het gevoel met de motor was goed.
We hoopte alleen nog op een aantal droge meters en daar kreeg ik uiteindelijk 1 sessie voor.
Niet de ideale omstandigheden, maar we hebben er toch wat aan gehad.

Zaterdag begon de dag erg bewogen.
Ik hield me weinig bezig met de weersomstandigheden omdat het elk moment kon wisselen.
Zo was de baan in de eerste kwalificatie te droog om op regenbanden te rijden.
Er was helaas te weinig tijd om te wisselen en ben ik toch nog naar buiten gegaan om een ronde te zetten.
Ik had een tijd neergezet waar ik tevreden mee was en heb nog een x de start geoefend.
Toen ik uiteindelijk binnen kwam zag ik de ik op een 7e plaats zou moeten starten terwijl ik liever wat verder naar voren had willen staan.

In kwalificatie 2 waren de omstandigheden vergelijkbaar met kwalificatie 1, maar nu stond iedereen op de juiste banden.
De baan werd met ronden droger en ik verbeterde mijn sector tijden opnieuw en opnieuw.
Helaas werd ik meerdere ronden opgehouden in de eerste sector wat mij de eerste startrij kostte en moest ik starten vanaf p5.

Voor de race was het zaak een goede start te maken en mee te gaan met de jongens voorin nu de baan eindelijk droog was.
Mijn start was niet geweldig en verloor 3 plekken waardoor ik op p8 terecht kwam.
Ik heb in de eerste sector meerdere rijders terug kunnen pakken waardoor ik als 4e de eerste ronde door kwam.
Er was helaas al een gat ontstaan richting de jongens voor me waardoor het lastig zou worden ze binnen te halen.
Toen ik probeerde te versnellen kreeg ik last van vibratie aan de voorkant tijdens het remmen.
Dit zorgde voor weinig vertrouwen voor de rest van de race en kon ik moeilijk dichterbij komen.
In de eindfase kregen we te maken met code 60 waardoor er op de gehele baan rustig gereden moet worden.
Dit zorgde er voor dat de rijders achter me bij me aansloten en ik mijn voorsprong kwijt was.
Ook zag ik kansen op het podium nu de gene voor mij ook rond een seconde voor mij zaten.
De code 60 werd opgeheven met nog 2 ronden te gaan en er kwam een rijder voor mij ten val vanwege koude banden.
Hierdoor reed ik nu op plaats 3 met uitzicht op plek 2.
Het begon in meerdere sectoren te regenen in de 2 ronden die we hadden en ben ik uiteindelijk met een seconde achter de 2e man op plaats 3 geëindigd!
Uiteindelijk bleek de nummer 1 te hard gereden te hebben gereden tijdens code 60 waardoor hij meerdere tijdstraffen kreeg en ik opschoof naar plek 2!

Een weekend om niet te vergeten.
We zullen door het seizoen heen moeten blijven door ontwikkelen om sneller te worden en zijn er nog lang niet, maar dit is een goede start!

Ik wil mijn sponsoren bedanken die er voor gezorgd hebben dit jaar aan de start te kunnen staan en voor het komen supporten langs de baan.
Volgende race die 7 mei zal plaatsvinden zal de kleurstelling van de motor gereed zijn.

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.